Töltés?
forrás:kifityo.fw.hu 2005.05.28. 15:27
Jöttem volna haza a munkahelyemrol, és egy munkatársamat is haza kellett vinni, plusz még menni kellett a barátnomért is. Na indulás. Indítok, motor brumm-brumm, töltéslámpa ég. Kis gázadás, még mindig ég. Nagy gázadás: ég. Na bakker, ez gáz. Mutatom egy másik munkatársamnak, aki mindenhez ért, megnézi, aszongya: imádkozz. Üti a fesz.szabályzót, semmi. Na ez vagy tönkrement, vagy a dinamó gázos. Szerencse a dologban, hogy 1 hónapos zselés aksi volt a kocsiban, fullra töltve. Hazavittem a munkatársamat, utána én is hazamentem, bár egész úton izgultam, hogy birja még egy kicsit. A barátnomért már apám wartburgjával mentem ki. Másnap átjött egy haverom, aki a karburátoros bulinál is ott volt, és különben tole származik a sárkányka is. Néztük a fesz.szabályzót, levettem a borítását, o megnyomta az egyik érintkezot, és lett is töltés rögtön. Mászkáltunk a városban, délután meg megmértük, hogy tényleg van-e, vagy csak a lámpa nem ég. Hát alig volt. Alapból 12V, ha nyomtam neki egy kövér gázt, 12,2V. Na király. Még aznap este ki kellett mennem a barátnomért Budaörsre. Éphogy odáig kibírta. Hazafelé kétszer kellett betólni, mert leállt. Másnap vettem egy teljesen új, elektromos fesz.szabályzót, és beszereltem a régi helyére. Nagyon egyszeru, a felfogatása ugyanaz, és a három vezeték is ugyanoda megy. Örülök, de töltés így sincs. Át bátyámhoz. Na akkor leszedtük a másik motorról, ami tarcsiba van, a dinamót. Könnyu volt eléggé. Leszedjük az ékszíjat a dinamóról, lekötjük a vezetéket, hátul a légturbináról a csavart, csak egy kicsit kellett szenvedni vele, mert rászorult rendesen. Van még egy pánt, ami a dinamót ahelyén tartja, azt is ki kell lazítani. Mostmár lejött. Ha valakinek van rá ideje, és kedve, inkább szedje ki a motort ilyenkor, mert mi nem tettük, és el is szórakoztunk vele egypár órát. A végén alátámasztottam a motort, és leszedtük a hátfalat, mert csak így sikerült. Amikor tesszük a helyére az "új" dinamót, akkor arra kell figyelni, hogy amikor húzzuk meg a pántot, ami tartja, folyton forgassuk, hogy nem ér-e hozzá a turbina valamihez. Ha már hozzáér, akkor engedjünk rajta egy kicsit, mert szorúlni fog, így nem lesz rendes töltés, és a lapátok is tönkremehetnek, meg akkor amúgy is már nagyon feszül. A másik dolog, hogy az ékszíj feszességét alátétekkel lehet beállítani. Minél több van bennt, annál lazább lesz, minél kevesebb, annál feszesebb az ékszíj. Elvileg úgy jó, hogyha megfeszítjük az ékszíjat, és lenyomjuk középen, akkor kb. 1cm-t kell lefelé eresztenie. Amelyik alátét nem kell, azt csavarozzuk kívülrol oda, mert késobb kellhet. A vezetékek mehetnek vissza, és próba. Nálam így már muködött.
|