Polskibonts
forrs:fiat126.hu 2005.05.21. 08:50
Anyagszksglet:
Semmi klnleges szerszm nem szksges. Ami kell kb.: 7,8, 10,12,13,17, 24-es villskulcs, csavarhzk, taptavg, egy emelo (ami ponton emel) nem rt, a polskiemelo, kerkanyakulcs, valamint 13-as s a 17-es crova vagy csokulcs nlkl nem szabad nekillni. Ja, ami elengedhetetlen: KALAPCS!!!
A bonts menete: Az n ldozatom egy 81-es gp volt. A sajt lbn ment a bonts helysznre, teht komplett autbl indulok most ki. Elso lpsknt vedd ki az akkumultort. Ezutn kvetkezhet a lmpk kiszerelse, mint leginkbb srlsrzkeny alkatrszek. Utna a csomagtartbl minden kacat kipakolsa, majd az ott tallhat dolgok (kondik, ablaktrlo, ablaktrlomotor, ablakmos, ablakmostmlo, fkfolyadktartly, biztostktbla, meg amik most nem jutnak eszembe) kiszedse. Itt kezd el az ember eloszr azon gondolkozni, hogy biztos, hogy ezt akarta-e :o) Ilyenkor arra is r fogsz jnni, hogy az ajtk nagyon tban tudnak lenni, teht meg kne szabadulni tolk. Az eromufedllel rdemes kezdeni, mert azt egy darab anya fogja, amit mr gyis szmtalanszor levettl :) A csomagtart hasonlan bonyolult, de azt mr ngy csavar fogja. Amikor az utolst leveszed, fogd meg a fedelet, mert le tud esni. Az ajtk mr kicsit macersabbak. A ngy darab csavar kilaztsa sem biztos, hogy egyszeru, mert valsznuleg meg vannak hzva rendesen, s nem frsz hozz (Kalapcs #1). Utna jn a jtk, hogy azt a kzpso rugs izt kiakaszd (kt ember + csavarhzk rulez + Kalapcs #2). gy mr jobban jr a levego. Ennek rmre leszeded a lkhrtkat is. A kvetkezo logikusnak tuno lps a belso tr sztbombzsa. Kezdd el mondjuk a kormnykerk leszedsvel. Azrt azzal, mert ha nincsenek lsek, nem tudsz rendesen nylklni ott :) Ha 85 elotti, rgi kormnyos az ldozat, akkor a 24-es villskulcs helyett 24-es csokulcs vagy crova kell, klnben nem frsz hozz. Ne rakd messzire, mert mg kelleni fog. A csavar mr nem. Leciblod a kormnykapcsolt. Jhet a muszerfal, a kapcsolk valamint a muszerfalborts. A bortst tart pckket muvszet gy kiszedni, hogy ne trjenek ssze, sz?al csak vatosan. Arra is rjssz majd, hogy nem igazn frsz hozz a szlvdotol. Ezrt kiveszed. Mdszer: bal felso sarknak bellrol nekitmaszkodsz, aztn majd a rohads mrtktol fggo ero hatsra minden gond nlkl ki fog jnni. Akkor mr megri egyttal a tbbi ablakot is kiszedni, a mdszer ugyanez. Ha nagyon nem akar jnni, akkor a kasztnihoz rohadt gumit vakard fel csavarhzval. Megint gondolkozol, hogy biztos, hogy ezt akartad-e. De most le tudod vgre szedni a muszerfalbortst. Utna kt hirtelen mozdulat segtsgvel megszabadulsz a hts lstol. Kezdenek tban lenni az elsok is, teht kiveszed. A snbol elore kell kitolni (Kalapcs #3). A kardnboxot a hrom csavarjval, meg a futskapcsolnl lvo hromszg alak fedelet leszeded. Ezutn szeded ki a kzifkkart, a szvatkart, meg ha kell, a vltkart. Prblj meg gyelni r, hogy ne legyen behzva a kzifk, s ne sebessgben hagyd, mert utna sz*rabb lesz tologatni :) Kiszeded a hts ls knykloit, lebontod a benzinbento csveit a tank gumicsvig. Kvetkezik a szonyegek meg hangszigetelok felszedse. Ekkorra mr nem leszel biztos benne, hogy nem orltl-e meg, mikor ezt az egszet kitalltad. De azrt a maradk kbelkteget ki fogod kapni a csomagtartbl, mert most mr semmi sem csatlakozik r ellrol. A htrameno drtokat meg simn levgod. Elvileg most mr elol-kvl-bell res a gp, mr csak alul vannak dolgok. Jhet a motor. Kss le rla minden kacatot, mint pl. benzincsvek, gyjtskbel, meg mindenfle drtok s bowdenek. A karternl emeld meg ponton emelo emelovel, szedd ki a htfal 6 csavarjt, aztn szedd ki a motortart gumibakot a rugval egytt. Ekkor kiszedheto a htfal (Kalapcs #4). Most az ember azt hinn, hogy kiesik a motor, de nem. Van egy halom csavar a motor meg a difi sszefogatsra, de nem fogod megltni sem oket, nemhogy hozzjuk frni. Ha van aknd, akkor almsz, s ennyi, de neknk nem volt, gyhogy ennek megfeleloen rom. Elkezdesz ksrletezni a kocsi megemelsvel, de 35 fok fltti homrskletben ezt nagyon fogod utlni, gyhogy valami ms megoldst keresel. Na, akkor gondolkodjunk (kopirjt Arany szok)! Elso tlet, hogy bortsuk oldalra. Ez j, de nem az igazi, mert nehz jra talpra lltani. Ezrt mi inkbb nekitmasztottuk a falnak. Nem bonyolult, csak ki kell ksrletezni a megfelelo tvolsgot, mert ha tl nagy, akkor oldalra borul, ha tl kicsi, akkor meg valakinek tartania kell. Mdszer: az ajt helynl, illetve a srvdovnl lehet megfogni, kt ember mindenkppen kell hozz. Ha sikerlt, rlnk, s most mr jobban megnznek minket a jrkelok. Eloszr rjssz, hogy tban van, ezrt szedd le az indtmotort. Utna kiszeded az emltett csavarokat. A motor mg mindig nem esik ki, viszont ebben a helyzetben nem is baj, gyhogy visszalltod a kerekeire, s meggyozd rla, hogy szt akar jnni (Kalapcs #5). Vzszintesen htrafel hzod. Nagyon erosen. Nem, annl jobban. Kijn, rlsz. Ha nem voltl tl szorgalmas, akkor mg rajta van a kipufog, annak a kt csve s a ventiltorhz alja tkletes fogsi pont. Most zls szerint szeded szt, amennyire akarod. Ha megvan, jhet a vlt. Visszatolod a fal mell, s jra nekitmasztod. Ha szerencsd van, j nok jrnak arrafel, s ltjk, hogy milyen eros vagy. rlsz, s elkred a telefonszmukat, vagy mr meg is beszled a randit (Ha nem jn ssze, akkor Kalapcs #6). Ha vgeztl, mr motivlva vagy, hogy gyorsan vgezz (nem mintha nem unnd mr nagyon amgyis :), gyhogy visszatrsz a vlthoz. Kuplungbowden meg ilyen kacatok lektse. A fltengelyeket sztcsavarozod a perselynl, utna kiszeded a vlt tart csavarokat. gy nem is kell klnsebben nyomkodni a difi fel, mert az aut aljra merolegesen fog engedni annyit, hogy gond nlkl sztjjjn. Kiveszed a fltengelyeknl fogva, a kt ember itt sem htrny. zls szerint most kvetkezhet a futmu + fkrendszer lebontsa, ami mr nem egy nagy feladat, ha nincsenek berohadva a csavarok. Ha be vannak (90%), akkor ero, izom, meggyozs, anyzs (Kalapcs #7). Mi ezt a lpst kihagytuk, mert egy rossz llapot futmu nem kpvisel tl nagy rtket, s elg veszlyes jrahasznostani. s ez rossz llapot volt :( A kormnymu az szintn ugyanez (Kalapcs #8), mi azt rajta hagytuk. Kzben a kerekeket szpen kupacba tetted, a kocsit meg visszaraktad a talpra. Hromszor krlnzed a kocsit, hogy mindent leszedtl-e, illetve hogy nem hagytl-e benne valami szerszmot. Felkszlsz a vgso bcsra, s kzben tunodsz, hogy mennyibe fog kerlni a kasztnit elvitetni a MH-be, mert flexelni nincs kedved ilyen melegben. De ha eddig nem trtnt meg, akkor most garantltan odajn egy sznesboru riember, s megkrdezi, hogy mik a terveid a kasztnival. Te megmondod neki, hogy nem kell, o meg megkrdezi, hogy elviheti-e. Te rlsz, hogy egy gonddal kevesebb, o meg szintn. Ha mgsem jnne ilyen ember, akkor menj el a legkzelebbi MH-telep fel, s egy Zsukkal (lengyel autk, tartsunk ssze) ott vrakoz sznesborunek felajnlod, o meg rl. Te is. Hazamsz, megsiratod a kocsit, s rlsz a sok alkatrsznek.
nyuszy, 2003. 06. 08.
|