fsm
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Cikkek,írások
 
Szavazás!!!
A kérdés a kezdőlapon olvasható!!
A honlap törlésre kerüljön-e?

IGEN!
NEM!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Tanácsok,ötletek
Tanácsok,ötletek : Egy kis kipufogó

Egy kis kipufogó

Forrás:crazypolski  2005.05.11. 20:32

Általában minden dolognak van eleje és vége. És a dolgok eleje legalább olyan fontos, mint a vége. Most abba nem szeretnék belemenni, hogy egy autó motorjának szerkezetileg mi is az eleje, de abba, hogy a kipufogót tekinthetjük a végének szerintem, mindenki egyetért velem.

Na ennyi bevezeto után rá is térnék a lényegre, ami jelesül most a mi kedvenc kocsink, a Kispolszki kipufogója lesz. Ezen belül egy kis áttekintés, majd pedig vásárlási, és ha már megvettük, akkor szerelési tanácsok.

Mint sokan tudjátok, a p126-nak kétféle gyári kipufogója létezik. A régebbi konstrukció az úgynevezett mélydobos, és az újabbik az Ux dobos. Az elnevezések honnan erednek, nem tudom. Egy lengyel ismeros hívta oket így. Én csak réginek, meg újabb típusnak szoktam nevezni. Egy kis tapasztalat:
Nekem volt mind a kétféle. De akár hogy is, érdemi különbséget nem tudtam felfedezni a ketto között. Ugyanis se a fogyasztás, se a menetteljesítmények nem változnak, az újabbik típus felszerelésével, a gyakorlatban. (Nem tudom a tervezok szerint, minek kellett volna változnia a motor tulajdonságainak szempontjából) Két apró dolog viszont van, ami az egyik, és ami a másik oldalán szól. Az újabbiknak a dobja szépen el van rejtve, és ha sík talajon áll az autó, akkor egy szemtávolságban lévo egyén, csak egy gusztusosan kilógó apró lapított véget lát. Míg ugye a réginek bizony elég ormótlan hosszú kivezetése és alacsonyan ülo széles dobja van. A másik indok viszont a régebbi típus mellett szól. És most megjegyzem ez nem csak saját tapasztalat, hanem sok márkatárstól hallottam már ezt. Ugyanaz az autó a régi típusú dobbal bizony halkabb! Ez meglepo, de nem mulatságos. Ugyanis valakinek ez is fontos szempont lehet a választásban.

Na körülbelül evvel kimerítettük a ketto közötti fontos különbségek tárházát. És azt is felsoroltam egyben, választás és vásárlás elott mi alapján dönthet a jó polszkis ember. Na miután kiválasztottuk a nekünk megfelelo alanyt, oda kell még figyelnünk pár fontos dologra. Ilyen a tömítés! Ebbol kettot kell vennünk. (Bár lelki identitástudat zavarban szenvedoknek ajánlom, hogy rögtön minimum hármat vegyenek) Az ára filléres. Viszont én itt egy fontos dologra hívnám fel a figyelmet. Elvileg három féle kipufogó tömítés van. Gyakorlatilag ketto. Az elso típust, amit gyárilag szereltek már sehol nem lehet kapni, és én úgy tudom nem csak kis hazánkban, van ez így. Természetesen ez volt a legjobb, és legidoállóbb. Egyesek szerint simán képes volt túlélni két kipufogót is. Na de beszéljünk a jelenrol. Én azt a fajta tömítést ajánlom inkább, amin, a belso karimán sajtolt fém gyuru van. Ennek szigetelo anyaga is ridegebb általában, mint a másik bóvlibb fajtá-é. Ezután érdemes még vennünk felfogató pántokat is. Ezt több okból. Elso és legfobb indok, hogy ez is filléres dolog. Én egy párt vettem 500 szép magyar pénzért. (egypár: 2*2 darab, 2 felso és 2 alsó pánt szár) Ebbol amúgy két féle van, vagyis én kettot különböztetek meg. Van a gyári, és van az után gyártott. Gyárit magyar országon újonnan nem lehet kapni, viszont bontóba egész jó állapotúakat lehet elcsípni, ha valaki nagyon-nagyon fanatikus. Ez 1000x jobb, mint az utángyárott. Mindenki döntsön saját szájíze szerint. Én utángyártottat vettem, mert tetszett, hogy akár kézzel is lehet hajtogatni, az ára, na meg hogy a hajlítása még véletlenül se stimmelt a kipufogódobra :D Ezzel szemben a gyári hajszálpontosan illeszkedik. Természetesen ebbol is két féle méret van, egyik elvileg a régi típushoz, másik az új típushoz illeszkedik. (Az utángyártottaknál néha még a csóri eladó se tudja megmondani egybol melyik-melyik. Pedig az újabb fajtának a felso pántja lényegesen púposabbnak kell, hogy legyen). Akkor egy kicsit a kipufogó árakról. Maradjunk annyiba, marha széles az árlista. Ez abból adódik, hogy mindenki át akarja verni a másikat, megjegyzem sajnos. Most én írok két árat, aminél ha nagyon többet mond egy eladó, attól nem érdemes venni. Az új típus az kb.: 3000 Ft, a régi: kb. 2000 Ft. Na akkor most már mondjuk megvettünk mindent. (Márpedig ha a fentieket beszereztük, akkor tényleg megvettünk minden szükségeset) Nah akkor lássunk neki a szerelésnek:

Kényelmesebb embereknek (amilyen én is vagyok) ajánlom az aknát. Akik bátrabbak azoknak boven elég egy emelo. Igazi fanatikusoknak viszont még emelo sem kell! Elso nekifutásra távolítsuk el a kipufogó felett lévo lemezborítást. Ezt három, jobb esetben csillag feju csavar tartja. Ezután az én módszerem, hogy szedjük ki azt a 4db tocsavart, ami a pántokkal közvetlenül fogja a kipufogót. Ehhez én 13-as krovát ajánlok hosszú szárral. Ezután kicsit meglazítjuk, a pánt találkozásánál lévo két csavart. Ezeket nem árt elore befújni csavarlazítóval, mert általában jól be vannak rohadva. A muvelethez két 13-as kulcsra lesz szükség. Ezután nekiállhatunk a fenti kiömlo nyílások találkozásánál lévo 2*2 darab patkófeju csavar kibuverálásának. Ezeknek sem árt egy jó adag csavarlazító. Vigyázzunk semmit ne eröltessünk túlzottan, ügyeljünk a csavarok épségére. (Akinek van tartalék az se vandálkodjon) Itt problémát okozhat a belso henger kivezetésénél az alsó csavar kivétele, ugyanis igen nehéz hozzáférni. Ehhez én egy úgynevezett könyökcsukló részt ajánlok, ami általában van a krovakészletekben. Evvel mesésen hozzá lehet férni, plusz ugye a hajtókar, ami elony, ha racsnis. Ezután egy vagy két határozott mozdulat, eloször a motorral ellenkezo irányba vízszintesen, majd pedig lefele irányítva. És már lent is van a használt kipufogó. Ekkor takarítsuk le a régi tömítés maradványait a hengerfej kivezetés utáni könyökök végeirol. Ha még jó a tömítés azt onnét tudjuk, hogy egybe van és fix, szilárd halmazállapotú. Ezután kezdhetjük betenni az új tagot. Elotte természetesen az új tömítéseket felhelyezzük, mind a két szár végére. A kipufogó behelyezésére több mód is kínálkozik én lentrol (aknából) toltam fel a helyére. Ezután rögzítjük a négy patkó csavart, de semmit sem húzunk fixre. A pántokat még érdemes felrakás elott formára hajtogatni, hogy passzoljon. A két-két pánt végét összefogatjuk az oda való csavarral, de éppen csak a végére tekerjük fel az anyát, majd lyukra helyezzük a négy tocsavar helyét. Na most, itt ajánlok én egy kis változtatást, egy-két néha eloforduló hiba elkerülésére. (Mondjuk, én ezt már akkor javítottam, amikor az autót vettem) Visszaszerelésnél a két alsó tocsavar helyett, én 2 db, ugyanolyan hosszú, hatlapfeju tövig menetes csavart tettem be, ugyanis egy néha eloforduló probléma, hogy a tocsavar hajlamos a nagy rezonanciától kilazulni. Ez abból adódik, hogy ezen a helyen ugye nem lehet és nem is szabad (több okból sem) bikából megtépni a csavart. Na most felülre betesszük a két tocsavart, alulra pedig a hatlapfejueket, majd érzéssel meghúzzuk, hogy éppen feszüljön. Ezután meghúzzuk az összes csavart lent is, fent is. És tulajdonképp készen vagyunk, kezet moshatunk. Persze elotte még tegyük vissza a legelsonek eltávolított fémlap borítást. Nagyon fontos, indítsuk be a kocsit és hagyjuk járni, hogy alapjáraton kiégesse a kipufogót. Ugyanis eloször vagy nagyon büdös lesz, vagy még büdösebb. Azután végezhetünk egy tömítés tesztet, lábunkat tegyük a kipufogó kijárata elé, szorítsuk rá, erosen. Jól végeztük a dolgunk, ha a motor ténylegesen kb. 5 mp belül lefullad. A kipufogó cserét szerintem még a kezdok is simán teljesítik kb. 2-3 óra alatt. És még egy kis adalék: ennek a nem túl bonyolult muveletnek a hivatalos ára egy autószervizben 15. 000 forint körül mozog, mindenféle anyagdíj nélkül. Tehát ez tisztán a szerelési díj. Lehet kezdeni gondolkodni. Akkor most beszéljünk kicsit a magyar országon fellelheto, tuning kipufogó rendszerekrol. Aki optikailag szeretné tuningolni kiskocsija kivezetését, annak viszonylag egyszeru dolga van. Rengeteg féle crome véget lehet kapni mindenfele. Ezekbol a kisméretuek boven stimmelnek általában a kispókra is. Csak egy kis rögzítés, és máris csillog, villog az a vég. :-) De vannak akik a kipufogó által akarnak morcosabb, dörmögo hangot kicsalni kocsijukból. Ehhez viszont elengedhetetlen valamilyen sport dob. Kishazánkban legelterjedtebbek, az ugynevezett sufnituning dobok, amiket bizonyos autószerelok saját licensz alapján gyártanak le. És bizony itt a sufni szó nem rosszalló értelemben van használva. Ugyanis ezek a dobok sokszor szebben muzsikálnak, mint a tömeggyártásban készülo társaik. Általában ilyesfajta átalakításokra a régi típusú dobot szokták használni leginkább. De ezek mellett, mivel igény van rá, nálunk is egyre nagyobb számban fognak megjelenni a tömeg gyártásban készülo sport dobos kipufogók. Egyre inkább széles skálán fog mozogni a kínálat. Én már most 3 féle típusról tudok amit lengyelbol hoznak be. És szerencsére ha jó helyen vásárol az ember ezek az extrák nem is nagyon drágák. Saját tapasztalat:

Az enyémet én 5000 Ft-ért vettem 2000-el drágábban, mint a gyári lett volna. Hát akkor nem megérte?! :) Igaz nem nagyon lehet az autóval feltünés mentesen közlekedni, és ebbe szerintem a hangja játsza a legnagyobb szerepet. :) Akkor, végezetül mindenkinek örömteli kipufogást kívánok...

Sityu

 
Linkbázis
 
Lengyel linkek
 
Képek
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Óra
 
Rádió


 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal